La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

divendres, 18 de gener del 2013

Dissabte mercat

Bon dia! Molts sabreu que els dissabtes a Riells i Viabrea fan mercat oi? Doncs jo recordo tornar allà pel febrer d'un dels meus viatges a Barcelona a les tantes de la nit d'anada i tornada un divendres. Quan el sol començava a tenir collons de sortir i jo de tornar a casa viu, vaig trobar-me que els que si que tenien collons era la gent del mercat i, només arribar a casa, vaig trencar amb la son i vaig dir, a escriure!



Dissabte mercat

Són les sis de la matinada,
avui el cel encara no és clar.
El sol s'avergonyeix de sortir
davant les mirades dels treballadors matiners.

L'aire és fred,
l'ocàs d'aquest hivern s'apropa,
tots sentim com ens abraça amb paciència
i amb tot el fred que li queda per donar.

Les nits es fan curtes,
però les gelades les fan infinites,
les rosades predominen sobre els camps,
que em duen de volta a casa.

I avui és dissabte,
a Riells i Viabrea s'hi fa mercat.
Són aquests els treballadors que a trenc d'alba,
repten el fred per ser recompensats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada