La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

dimarts, 22 de gener del 2013

Tibidabo

Bon dia! Avui abans de penjar el poema m'agradaria informar-vos que ha arribat el dia que ho farem com amb la secció de tardor! En queden tres poemes més aquest que presento avui, així que els presentaré quan l'etapa estacional els situï al dia corresponent! No obstant aquesta informació, no significa que deixi de presentar escrits com ja vaig fer amb anterioritat, així que dijous us penjaré un escrit anomenat Estació 2.0.

Ara ja si que toca! El que es pot llegir a continuació parla de les vistes des del Tibidabo a Barcelona. És escrit al 2010; però tot i així un dels millors records que guardo d'aquest lloc va ser el  divendres 4 de maig de l'any passat. Vaig poder gaudir d'una gran companyía que em van fer oblidar els nervis que pasava aquella nit. Bé, aquí us el deixo!



Tibidabo

Un mar de llums sota nostre,
llums artificials.
Els dies d'hivern ja s'acaben
i tu i jo contemplant el món.

T'abraço, fa fred.
Sents com jo també estic congelat,
però no ens importa,
a poc a poc sentim com flueix la transitivitat.

Principi zero de la termodinàmica”
et deia jo a cau d'orella.
Deixa't estar de física i pensa amb el cap
em contestava amb una rialla.

Veus, pensa; la gent està habituada,
tanta llum, cel contaminat...
en el poble s'hi respira aire fresc
i el cel és ple d'estrelles.

La gent està sensibilitzada
quan camina sobre caminets de sorra;
la gent de ciutat gaudeix del poble
perquè no està habituada a la natura.”

Els teus llavis diuen poesia quan
jo intento seguir-te amb les teories.
Em fascina el pensament i
m'encanta perquè forma part dels dos.

I t'abraço, t'abraço fortament.
Jo no estic habituat a veure un mar
de llums artificials i m'encanta observar-lo
mentre t'abraço i l'observem junts.

Sé que fa fred,
però ara en aquests instants no m'importa.
Estem tu i jo, observant el món,
entrellaçant-nos amb un suau i càlid petó

a les vistes de la metròpoli catalana.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada