La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

diumenge, 20 de gener del 2013

Mandarina

"He perdut el romb a la meva vida. Disjuncions s'apoderen del meu ésser i provoquen eleccions incorrectes al meu voltant. Tot és fosc, insípid, inolor, silenciòs i gens palpable... que secs queden els calaixos quan els carrers són plens d'aigua."


Avui el següent poema que descriu el què em passava fa vora tres anys i que a resumides comptes he escrit al fragment de dalt. No dormiu amb el cul enlaire malparits/des.


Mandarina

Habitació a les fosques,
sento necessitat d'una espelma i un encens.
M'estiro amb calma sobre el llit,
recinte que m'esclavitza entre quatre parets.

I que gran que és el món,
en comparació amb la minúscula part
que formem els éssers humans,
destinats a una condemna sense judici ni final.

I aquí segueixo jo,
estirat, abatut després d'un dia llarg.
Cloc els ulls i aspiro amb força,
entre l'encens i l'espelma s'hi barreja una altra olor.

Aquesta olor és semblant,
a la que la por deixa en el seu rastre i ens apodera.
Ens apodera amb pausa i se'ns enganxa
sense que ens la puguem treure de sobre.

Ens cega, la por ens cega.
És el pitjor vici que una persona pot tenir.
Amb aquesta un es tenca amb ell mateix
i no deixa de transformar-se tot en ego-.

I sí, s'instal·la dins de nosaltres
com l'olor de la mandarina per allà on passa.
No pots desfer-te, però en el fons,
et va desfent a poc a poc i fa mal allò que estimes

pel simple fet que et protegeixes.
Tens por de fer-te mal, però vas encegat.
Intentes evitar tot allò que creus que fas malament
i al final esculls la situació incorrecte.

I és incorrecte perquè et fa actuar com no ets.
Fas les coses segons creus millor per tu
i no per com solies fer-les, tens por de fer-te mal,
però a la vegada, et destrueix.

Fa com l'ésser humà,
destruint tot allò que pot i se li posa pel davant.
El problema és que ells no s'adonen que
el que destrueixen és de vital importància.

Ara aconsegueixo distingir l'encens,
el problema ve, que he estat massa temps
atrapat per l'olor de la mandarina
sense tenir en compte que l'espelma és qui m'il·lumina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada