La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

dijous, 10 de gener del 2013

Records destruïts per l'home

Bon dia! Avui tenim un poema que fa referència a un del primer llibre, per tant us deixo el link aquí del besos con sabor a humo: ( http://frasesperdudes.blogspot.com.es/2012/12/besos-con-sabor-humo.html )


El següent poema recordo haver-lo escrit a l'hivern de 2010, amb un fred que cardava pel febrer i observar un lloc que li tenia agafat el seu encant havia estat destruït per les obres, en fi, això passa sovint no en aquest món? De fet ara mateix em sap més greu la destrucció del lloc, que la primera impressió que volia transmetre i que realment diu el poema, però en fi, aquí us el deixo!



Records destruïts per l'home

Quants records ensorrats
aquí a la meva esquena,
intento no observar el paisatge
que l'ésser humà ha destrossat.

No és el primer lloc que maltracta,
sovint fa malbé tot allò bonic,
sé que aquest no ho era gaire
però els records que m'atrapen ho són molt.

I, en realitat, no ho és gaire
a causa de que ha estat creat pel destructor
i, aquí, sobre un banc vermell i fred,
espero que arribi el tren que em torni a casa.

No em giro, intento esborrar del meu cap
aquesta imatge que no para de rondar-me;
intento prestar atenció a altres indrets que siguin pròxims,
però observo que també han cardat a terra el pont.

És trist, no ho nego,
sempre amb l'escusa de que no és segur,
amb qualsevol història absurda que intenta
justificar els fets, com sempre, absurds.

No pensen que aquell lloc pot ser,
per una persona tan insignificant com jo,
especial; especial en el sentit que he compartit
els primers instants de la resta de la meva vida.

Allà va començar aquell “besos con sabor a humo”
que comentava en el meu primer llibre,
allà començava un seguit d'esdeveniments que,
per la meva sort, farien canviar la meva vida a millor.

I es que allà va ser on vam entrellaçar els nostres llavis,
va ser el primer cop que una persona,
només amb els seus llavis, em fes descobrir que el món
quedava disminuït per a nosaltres,

que allò que feia temps que somiava, era real
i ara, tots dos junts, recordem aquell instant,
observant com la civilització salvatge ens el roba,
com expropien els nostres drets de gaudir, del lloc,

de l'estació que, com abans ens havia unit en un altre lloc,
en aquesta ens lligava per sempre,
dins els teus ulls tancats, submergint-me en el teu petó,
empresonant-me amb les teves mans i donant-me, ara ja fa,
el món a les teves mans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada