La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

divendres, 21 de desembre del 2012

Sobre caminets de sorra (ocàs d'hivern)

"Supongo que nos vamos dando cuenta que con la llegada del invierno los cielos se oscurecen y la penumbra nos arropa con más tristeza de la habitual. Hoy, para muchos, dicen que algo se acaba ya sea el mundo, la manera de pensar (ésta convendría) o cualquier otra estupidez que nos quiera inculcar cualquier medio comunicativo; yo creo que va siendo hora de cambiar a nuestros héroes que ya perecen muertos hace tiempo y transformarlos en nuestra persona. Ser nuestros propios héroes implica tomar las decisiones, defenderlas y luchar por nuestros propósitos, solo así seremos libres de escoger el camino y con ello nuestro destino.” 


Doncs seguirem amb el curs dels dies com era d'esperar. Comencem amb el primer poema d'hivern! Espero que us agradi!




Sobre caminets de sorra (ocàs d'hivern)

Sobre caminets de sorra,
ens endinsem al gran paisatge,
tot és clar, tot és llis,
el gel s'adorm al cim de les plantes.

El fred és la sensació dominant en mi,
respirem aires d'un hivern gris.
Ens envolten arbres, alzines i roures
i un petit llac que s'adorm amb el llençol del fred.

I m'abraces, junts contemplem estirats
aquell petit llac congelat,
els peixos, les plantes, tot ésser viu d'indret,
quedava sobtat per l'arribada de l'hivern;

però tu i jo no, tu i jo allà contemplant...

Te'n recordes? Quin paisatge,
com queien les fulles seques sobre l'aigua,
aigua glaçada com sovint les meves mans,
que agafes amb força, que no deixes anar.

I que bonic tot plegat, aquella església de fons,
el montseny a les esquenes, els pics més alts
plens de neu, plens de vida, plens d'amor,
com quan em mires, com en els teus ulls.

I m'enamores en cada instant,
encara que t'empipi, encara que ara et miri,
et miro i t'estimo, t'abraço i m'agrada trobar els teus llavis,
tocant-se amb els meus.

Sento que a vegades se m'escapa l'aire,
a vegades bufo més del que cal,
però vida, avui no bufo, avui fa fred,
t'abraço, encara que avui he forçat massa.

El sol vol dormir i la lluna aixecar-se,
aquí tu i jo asseguts ja, l'herba és humida,
preparats per enlairar-nos, preparats a tot,
tu m'agafes la mà i tots dos caminant;

caminets de sorra, dins l'ocàs d'hivern.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada