La despedida es el umbral del cielo y la esencia del infierno

dilluns, 13 de maig del 2013

L'assassí de la rosa (2n capítol)

Sento tanta absència, però tot ha estat treball, poques hores dormides i situacions imprevistes aquest cap de setmana. Avui no presento res nou, però us deixo la continuació del llibre o novela que estic escribint, el capítol 2. Bona setmana:


Sobre la roba de la noia, únicament hi havia l'olor de l'assassinat; una olor nítida i precisa i la primera idea sobre el cas va ser un delicte de maltractament domèstic. Aquests primers indicis s'havien de confirmar amb precisió, ja que tampoc sabíem del cert si la jove tenia parella o no.
La noia pèl-roja resultava ser la filla dels botiguers del carrer Jaume I , a dues pomes a la dreta del lloc dels fets. Eren els únics botiguers que venien productes de tot tipus i no només uns de concrets i eren molt coneguts per a tothom. No sabíem com donar-lis la notícia, ja que, encara que no era filla única, el seu germà gran feia anys que havia abandonat l'habitatge i s'allotjava lluny de la ciutat i ells ja eren massa vells com per dur a terme la tasca de la botiga i manteniment, juntament amb el seu estat de salut que cada vegada deteriorava més.
Un cop recollides les escasses proves del crim, simplement vam deduir l'arma, un prim i afilat ganivet de cuina per tallar la carn; vam decidir anar al petit apartament que teníem gairebé a les afores per dormir una mica abans no anar pel matí per informar de la notícia als familiars. D'aquest tema s'encarreguen més els oficials de policia de la ciutat que no pas nosaltres, però aquest cas ens el vam carregar nosaltres a les esquenes, o més aviat, jo mateix me'l vaig carregar.

Al arribar a l'apartament tot era tranquil; la calma a les quatre de la matinada d'aquests indrets era clamorosa tenint en compte que feia unes hores havia succeït un assassinat, fredament però calorosa a la vegada. La Sandra s'estirà ràpidament al llit i quedà abatuda per la nit moguda que se'ns presentà. Jo, en canvi, vaig encendre'm una cigarreta, deixant sobre la tauleta de l'estudi la meva vella pipa, vaig sortir al balcó i observava amb deteniment la ciutat, cada inspiració de tòxics pels meus pulmons, eren un motiu de tranquil·litat indecisa. Intentava cercar respostes en els carrerons més foscos de la ciutat, trobar desesperadament un sospitós adequat, buscar un perfil precís de la persona malèvola i despiadada que era capaç d'assassinar a una bonica noia, fer-ho amb una destresa impressionant i tenir la sang freda de deixar una rosa vermella sobre el cadàver mentrestant aquest es dessagnava. Tantes qüestions sense resposta que rondaven pel cap que m'era impossible concentrar-me amb la solució final. Les idees se m'havien consumit com les hores de la nit, com la cigarreta que ja no gastava més que paper de filtre i, a poques hores de sortir el sol, m'estirava al llit, juntament amb la bellesa que la Sandra m'envoltava i tancava els ulls per descansar i començar el dia següent... una altra vegada.
A dos quarts i cinc de vuit del matí d'aquell vint-i-tres d'octubre, la Sandra es llevava d'un llarg somni plaent de quatre hores escasses. Els seus cabells onejaven suaument despentinats pel coixí del llit i, el seu cos jove i tendre, quedava al descobert d'uns llençols que en aquella nit de tardor, s'havien escalfat més del compte. Malgrat pel matí, la boira era ras de terra i ofegava les llums que feia poca estona s'apagaven en conseqüència de la tímida albada. Jo, envers ella, no havia pogut dormir en tota la nit; el meu cap em jugava males passades pensant i donant voltes al cas de l'assassí. Ja era a la cuina, fumant per passar els nervis, esperant que s'escalfés l'aigua de la cafetera mentrestant molia el cafè.
El petó de bon dia, preparar unes torrades amb mantega i sucre i parar el cafè a taula va ser l'ínfim interval de temps suficient com perquè ella se n'adonés del meu estat de neguit.
-No has pogut dormir oi aquesta nit? - va preguntar-me encara amb la veu mig adormida. - No t'amoïnis tant per aquest crim, sé que de tots en els què hem treballat és el que esdevé més complicat, però tampoc tenim pistes ni cap mena d'indici; l'únic, el d'un possible cas de violència domèstica, no serà pas el d'un assassí en sèrie.
- Ho sé que no tenim cap mena de pista ni indici- vaig contestar-li pensatiu.-però no sé perquè me l'estic prenent com un gran repte ja que la manera d'efectuar i finalitzar el crim seguia tots els passos d'una persona sense escrúpols, constant i decidida a finalitzar l'obra d'art que havia acabat d'iniciar.-vaig seguir. Només vaig fer una pausa per beure'm d'un glop el cafè, acabar-me d'una calada la insignificant cigarreta que restava i vaig dir-li – Ens hauríem d'afanyar per anar a dir als senyors Marenys que la seva filla ha estat víctima d'un homicidi abans no obrin la botiga, ja que les veus volarien soles per la ciutat. Ella simplement afirmà amb el cap, m'agafà de la mà i em digué. -Tranquil, l'enxamparem amor.- I vam sortir de casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada